ارتقای مجموعه آزمایشگاهها و عرصههای پژوهشی دانشگاه، تجهیز و توسعه آزمایشگاه مرکزی با تکیه بر کلیه ظرفیتهای دانشگاه، توسعه همکاریهای بینآزمایشگاهی از طریق ایجاد ارتباط با سایر دانشگاههای ملی و بین المللی، ایجاد آزمایشگاههای مرجع و همکار با هدف قطبی سازی آنها از طریق توجه به مزیتهای نسبی دانشگاه و توجه ویژه به موضوع ایمنی، بهداشت و محیط زیست از مهمترین اهداف این مدیریت میباشد.